Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastaukset meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin:

Voimme myöntää lainan kun seuraavat edellytykset täyttyvät:

  • Olet täysi-ikäinen (ajokortti ei ole välttämätön)
  • Sinulla on vakituinen osoite Suomessa
  • Sinulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä
  • Sinulla on riittävät ja säännölliset tulot
  • Hoidat talouttasi hyvällä tavalla

Account Insight – Tukena luottopäätöksen tekemisessä

Käytämme luottopäätöskäsittelyssä Suomen Asiakastiedon tarjoamaa Account Insight- tilitietopalvelua loppuasiakkaan tulotietojen varmistukseen.

Asiakastiedon Account Insight on tilitietopalvelu, jonka toiminnallisuus pohjautuu EU:n maksupalveludirektiiviin, PSD2 (Payment Services Directive 2).

Palvelu hakee tilidatan kuluttajan valtuuttamilta tileiltä ja ryhmittelee datan merkityksellisiin ryhmiin, kuten tulot, menot, lainanmaksut sekä varallisuus menneen 12 kuukauden ajalta.

Tilitietopalvelun tarkoituksena on varmentaa asiakkaan tulot luottopäätöstä tehdessämme, johon meillä on luotonantajana velvollisuus. Täten haluamme varmistaa nopeamman, sujuvamman ja tarkemman luottopäätösprosessin.

Miten palvelu toimii

Kun haluamme varmistaa asiakkaan tulotiedot, lähetämme asiakkaalle pyynnön tilitietojen tarkistukseen sähköpostitse. Asiakas hyväksyy pyynnön tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla ja määrittelemällä, minkä pankin tilitietoja hän meille jakaa. Asiakkaan tulisi jakaa sen tilin tiedot, jolle vakituiset tulot (esim. palkka) maksetaan. Account Insight- palvelu toimii sekä yksityishenkilöiden että yritysten tileillä.

Näiden toimenpiteiden jälkeen DNB Auto Finance Oy pääsee katsomaan koostetta asiakkaan tilitapahtumista ja käsittelemään rahoitushakemuksen. Kokonaisuudessaan tilitietojen tarkistusprosessi kestää noin pari minuuttia, eli huomattavasti vähemmän kuin palkkakuitin prosessointi.

Lisää tietoa Account Insight -palvelusta löydät osoitteesta PSD2 – Suomen Asiakastieto Oy

Voit tilata e-laskun omasta verkkopankista. Lisää e-laskutilaukseen mukaan sopimusnumero.

Kyllä muuttuu. Viitenumero on laskukohtainen.

Lainan voi maksaa takaisin ennenaikaisesti. Löydät kuukausittaiselta laskulta maksuerän lisäksi jäljellä olevan velan määrän. Voit laittaa myös loppuvelkatiedustelun sähköpostitse osoitteeseen . Täytä lomake loppuvelanmaksamisesti alta.

Lomakkeet

Voit tehdä ylimääräisiä suorituksia. Normaalin maksuerän ylittävä osuus pienentää seuraavan kuukausierän määrää. Jos haluat ylimääräisen suorituksen kohdistuvan loppuvelkaan täytä lomake alta.

Lomakkeet

Tiedot eivät päivity meille suoraan Maistraatista. Voit päivittää muuttuneet yhteystiedot yhteystietojen päivitys -lomakkeella.

Lomakkeet

Täytä internetsivuillamme olevan maastavientilupa-hakemus, jonka jälkeen käsittelemme hakemuksesi.

Lomakkeet

Katso palveluhinnastomme täältä.

Palveluhinnasto

Pyydä meiltä sähköpostitse uutta sopimusta osoitteesta . Toimitamme sopimuskopion salattuna sinulle.

Ulkomaille lähdettäessä tarvitset maastavientivaltakirjan. Löydät valtakirjan sähköisistä lomakkeistamme.

Lomakkeet

Täytä muutostoive maksusuunnitelmaan lomakkeella. Kaikki sähköiset lomakkeemme löydät alla olevan linkin kautta.

Lomakkeet

Osamaksuluoton vakuutena olevalle henkilöautoille ei voida maksaa kertakorvausta. Auto tulee aina korjauttaa merkkikorjaamolla. Muillekin ajoneuvoille suosittelemme aina korjauttamista merkkikorjaamolla kertakorvauksen sijaan.

Sopimusta ei voi siirtää, mikäli kyseessä on ajoneuvon myynti.

Puhelinnumero

Onko palvelu ruuhkautunut? Voit jättää meille puhelimitse myös takaisinsoittopyynnön.

Soita 010 206 0700

Ma-Pe 12-16